logo

Live
BA 100,3 NR 88,8 BB 97,6 MT 98,7 RK 98,8 CA 98,1 RS 102,4 PP 107,3 PO 105,2 KE 94,8 ZA 98.7 LC 89.1 NM 92.4 PB 95.1 TN 100.3 BA 97.6

Poznáme víťazov súťaže Slovak University Startup Cup 2017

Poznáme víťazov súťaže Slovak University Startup Cup 2017

Cieľom projektu Slovak University Startup Cup 2017 je oceniť a podporiť mladú generáciu podnikateľov, ktorí majú nápady a myšlienky, čo im má pomôcť pri transformácií ich inovatívnych riešení do reálneho podnikania.

Projekt  organizovala mimovládna organizácia  JCI – Slovensko v spolupráci so Slovenskou obchodnou a priemyselnou komorou. Odborná komisia vybrala z prihlásených  študentských startupov z celého Slovenska týchto víťazov v jednotlivých kategóriách.

1. Veda, medicínske technológie

MUDr. Tomáš Brngál, líder študentského startupu Virtual Medicine, Lekárska fakulta Univerzity Komenského v Bratislave

Virtual Medicine je startup, ktorý už takmer 3 roky vyvíja unikátnu medicínsku VR aplikáciu Human Anatomy VR. Mesiac a pol po jej vydaní pre platformu Samsung GearVR si ju stiahli už tisíce ľudí v 122 krajinách sveta. Human Anatomy VR robí učenie efektívnejším, interaktívnejším a zábavnejším. Je to prvá a momentálne stále jediná anatomická VR aplikácia na platforme Samsung GearVR na svete. Naším cieľom je vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi inovovať a aplikovať vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia. Hlavným cieľom startupu je  zvýšiť globálny predaj a vylepšiť Human Anatomy VR (medicínsku vzdelávaciu aplikáciu pre študentov medicíny a doktorov, fungujúcu na princípe Virtuálnej reality).

2. Informačné technológie, mobilné technológie, web

Ing. Mária Franková, líderka študentského startupu Hippstersaurus Rex Apps, Fakulta elektrotechniky a informatiky Technická univerzita v Košiciach

Hipstersaurus Rex Apps je slovenský startup zameraný primárne na vývoj hier pre mobilné zariadenia. Business plán startupu spočíva vo vytváraní udržateľných hier inovatívnym spôsobom (napríklad využívanie analýzy za pomoci IBM Watson for Social Media alebo analytiky Google trends) alebo hier, ktoré implikujú inovácie. Developeri a zároveň zakladatelia pretavujú svoje názory a presvedčenia do hier, čím dotvárajú ich pridanú hodnotu a poukazujú na vybrané aspekty života. Snahou je spojiť v hrách zábavu s „odkazom“. Do budúcnosti sa startup plánuje venovať hrám obsahujúcim prvky umelej inteligencie, virtuálnej a augmentovanej reality.

3. Priemyselné technológie, technické riešenia, robotika

Ing. Daniel Šlosár, líder študentského startupu Chargebrella, Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológii Technickej univerzity v Košiciach

Chargebrella  je prenosný generátor elektrickej energie, ktorý dokáže nabiť rôzne mobilné zariadenia ako telefóny, tablety, či fotoaparáty - a to 24 hodín denne, kdekoľvek, kde je dostupný zdroj tepla (slnečné žiarenie, oheň a pod.).  Elektrickú energiu produkuje z alternatívnych a obnoviteľných zdrojov energie. Termo-elektrický generátor Chargebrella produkuje elektrinu z rôznych alternatívnych a obnoviteľných zdrojov energie – konkrétne z rôznych zdrojov tepla, akými sú slnečné žiarenie, teplo z ohňa alebo iné zdroje tepla nad 250 °C. Chargebrella ponúka riešenie pre ľudí, ktorí sa ocitnú na miestach alebo v situáciách, kedy nemajú prístup k zdroju elektrickej energie na dobíjanie mobilných zariadení, ktoré potrebujú z pracovných dôvodov alebo súkromných dôvodov : profesionálom pracujúcim v teréne / extrémnych podmienkach – záchranári, humanitárni pracovníci, speleológovia, novinári…

4. Životné prostredie, zelené technológie

Ing. Branislav Krchňavý, líder študentského startupu Lampiš, Strojnícka fakulta, Žilinská univerzita

Zaoberá sa výrobou a predajom dizajnového svietidla. Svietidlo tvorí most medzi ľudskou šikovnosťou, kreativitou a modernými technológiami, ktoré používateľovi umožňujú vyjadrenie aktuálnej nálady pomocou SMART technológií. Dizajnové svietidlo je jednoduchej avšak sofistikovanej konštrukcie, ktorá je určená pre každého a kamkoľvek v interiéri. Každé svietidlo má poradové číslo počnúc 0, 1,.. ∞. čo robí každé svietidlo výnimočným. Prínosom startupu je, že hlavným mottom je „čo si zoberieš, vráť“, a preto musí byť transparentne preukázané koľko svietidiel bolo vyrobených a koľko z predajnej ceny každého svietidla ide na výsadbu nových stromov na území SR.

5. Ostatné nápady

Ľuboš Jurečka, líder študentského startupu Dreamstory, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

Heslom startupu je: Vedieme deti späť k čítaniu. Robia  to prostredníctvom personalizovaných kníh.  Zákazník na webe vyplní informácie o dieťati a oni ich zapracujú do knihy. Výsledkom toho je príbeh, v ktorom dieťa číta o sebe, svojej rodine, kamarátoch, záľubách a kopec ďalších vecí, ktoré je možné zadať do objednávky. V dobe plnej technológii, mobilov, tabletov sa zabúda na klasické knihy. Ako vieme, tak knihy pomáhajú deťom v mnohých oblastiach - rozširovanie slovnej zásoby, zlepšovanie komunikácie, získavanie nových vedomostí atď. Okrem pútavého personalizovaného textu tieto knihy obsahujú aj rôzne úlohy a cvičenia, takže dieťa si takisto potrénuje svoju pamäť, logické myslenie, kreativitu, predstavivosť a všeobecný prehľad.

Absolútnym víťazomnominantom Slovenska na celosvetovú súťaž vysokoškolských startupov University Startup Cup 2017 do Kodane sa stal Ing. Daniel Šlosár so študentským startupom Chargebrella.

Zdroj: Archív Rádia Anténa Rock

Foto: pravda.sk

Ďakujeme za vaše názory

Stiahni si Appku a nalaď sa na rockovú vlnu kedy sa Ti zachce

Stiahni si appku a nalaď sa na ROCK !

Aplikácia Rádia Anténa Rock je dostupná v App Store a v Google Play.